طراحی هویت بصری چیست؟

هویت بصری چیست؟

حقیقتا طراحی هویت بصری کلید موفقیت و رشد هر برندی است. اگر سبک بصری به طور اصولی طراحی شده باشد، شخصیت قوی و قابل اعتماد کسب و کار شما را نشان می دهد.

از طرفی طراحی های هویت بصری پیش نیاز راه اندازی هر برند یا کسب و کاری است.

هویت بصری به انگلیسی ( visual identity ) یک برند باعث می شود متفاوت و متفاوت از رقبایتان به نظر برسید. هویت بصری یک ساختار یکپارچه برای شکل و ظاهر کسب و کار شما ایجاد می کند.

هویت بصری چیست؟

هویت بصری از مولفه های مختلفی تشکیل شده است که همه آنها به شکلی پیچیده و منظم مورد توجه قرار می گیرند. طراحی برند، رنگ شرکت، کاغذ اداری، کاتالوگ، پوستر، بسته بندی و عکاسی برخی از عناصری هستند که هویت بصری یک برند را تشکیل می دهند.

توسعه و طراحی هویت بصری یک برند زمانی مؤثر است که نشان دهنده هویتی خلاقانه، مؤثر و مرتبط با نوع محصول یا خدمات باشد.

اهمیت هویت بصری برند شما زمانی مشخص می شود که نمادها و عناصر گرافیکی برند شما پس از مدتی در ذهن مخاطب ثبت شود.

طراحی هویت بصری

طراحی هویت بصری

هویت بصری برند چاشنی برای تجارت و برندها است و به برندها اجازه می دهد تا بهتر در ذهن و قلب مخاطبان تجاری نفوذ کنند.

در دنیای امروزی که هر لحظه تصاویر خلاقانه ای را می بینیم، اهمیت هویت بصری مانند قبل احساس می شود.

برندها شروع به خلق تصاویر و تصاویر ذهنی کردند. آنها می خواهند که آنها در ذهن بینندگان باقی بمانند.

از طراحی و خلق لوگو گرفته تا خلق حالات، احساسات و تصاویری که ایجاد می شود.

برند تصویری است که از طریق طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت حرفه ای یا سایر عناصر، مخاطبان هدف یک کسب و کار برند را شکل داده و تداوم می بخشد. در مقاله برند چیست به طور کامل در مورد برند و برندینگ صحبت کردیم.

هویت برند بستگی به این دارد که مخاطبان هدف برند چگونه آن برند را درک کنند، یعنی چه تصوری از هویت برند و ماهیت آن کسب و کار برند دارند.

هویت بصری یک برند با این تفاسیر بخشی از برندسازی است، اما در حقیقت مجموع همه عناصر و عناصر برند است که برند برای مخاطبان خود ایجاد کرده است.

اهمیت طراحی هویت بصری

اهمیت طراحی هویت بصری

فعالیت متمرکز در اینستاگرام می تواند عامل مهمی در برندسازی و کسب درآمد از کسب و کار شما باشد زیرا علاوه بر اینکه یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است، می تواند برند شما را بیشتر نشان دهد.

تنها عاملی که می تواند هویت بصری برند شما را در اینستاگرام بهبود بخشد، ایجاد یک تجربه تماشای خوب برای مخاطبان است.

برای ایجاد یک تجربه خوب برای برند خود، باید یک استراتژی محتوا و طراحی گرافیکی در یک وب سایت یا شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام تدوین کنید تا بتوانید برند خود را به بهترین شکل به مردم معرفی کنید و آنها را تشویق کنید تا با شما آشنا شوند.

شما مطمئناً می دانید که برندسازی به چه معناست.

برندهایی مانند اپل، مایکروسافت، نایک، کوکاکولا و در ایران برندهایی مانند سایپا، ایران خودرو، دیجی کالا، اسنپ و تی پی سی و دیگر برندهای مطرح دنیا از این عناصر برای شکل دادن به برند تجاری خود استفاده کرده اند.

حتما در winon بخوانید :  تایپ فیس را چگونه معنی کنیم؟

در واقع، در صفحات وب، وب سایت ها، بیلبوردها و حتی تبلیغات تلویزیونی و جاهای دیگر از این تکنیک ها برای برندسازی خود استفاده کرده اند.

استفاده از این برندها توسط هویت بصری خود نشان دهنده اهمیت هویت بصری برای فعالیت های بازاریابی و برندسازی است.

عناصر هویت بصری

عناصر هویت بصری

در این قسمت به بررسی عناصر هویت بصری می پردازیم:

1. نام جذاب برای برند

عنصر اصلی یک برند نام آن است که باید قابل تشخیص، ساده و تلفظ آن آسان باشد. مطمئناً موفقیت بزرگ برای شما این است که برند شما احساسات خاصی را در مخاطب ایجاد کند که منظور شما از برند شماست.

نام جذاب برای برند

نام تجاری یکی از عناصر اصلی هویت بصری است که یک محصول یا محصول با آن ارائه می شود. حروف چیزهایی هستند که در سریع ترین زمان ممکن به خاطر سپرده می شوند و در نتیجه پختگی بیشتری در ذهن مخاطب ایجاد می کنند.

از این رو در سال های اخیر تیم های تخصصی با نام تجاری تشکیل شده است.

فراموش نکنید که هر چه نام برند کوتاه تر و ساده تر باشد، ارزش بیشتری در ایجاد هویت بصری برند دارد.

هنگامی که یک برند را به روشی جدید (و البته خوانا) با فونت های غیر سنتی ایجاد می کنید، در واقع یک لوگو ایجاد می شود.

پس باید بگم که لوگو همون اسم برنده ولی با طراحی خاص!

فراموش نکنید که لوگو و لوگوی برند با هم اعتبار زیادی را نزد مشتریان ایجاد می کنند.

2. آرم

لوگو

اگر یک آرم خاص و جذاب دارید، معمولا اولین چیزی که مشتریان یاد می گیرند لوگوی شماست. در واقع باید با اهداف و شخصیت شرکت مطابقت داشته باشد و آن را طوری طراحی کند که در ذهن ساده، منحصر به فرد و به یاد ماندنی باشد.

به دلیل نقش مهمی که لوگو در نمایندگی برند ایفا می کند، برای پرداختن به موضوعات مهمی مانند هویت مخاطب، برند رقیب، هدف برند و غیره طراحی شده است.

باید بدانید که طراحی لوگو یک کار تخصصی است و اگر می خواهید به نحو احسن انجام شود باید آن را به افراد متخصص بسپارید.

3. پالت رنگ

پالت رنگی

رنگ عنصری است که با احساسات مخاطب در تعامل است و روانشناسی رنگ به ما می گوید که هر رنگ بر اساس ویژگی های خود بر روحیه و روان مخاطب تأثیر می گذارد.

اگر دقت کرده باشید تقریبا هر برندی با یک یا چند رنگ خاص در بین خریداران شناخته شده است. رنگ ها فردیت برند را بیان می کنند و احساسات مخاطب را برمی انگیزند.

عملکرد مغز نیز به گونه ای است که هنگام برخورد با یک برند ابتدا شکل و شمایل آن و سپس رنگ آن را به خاطر می آورد.

اگر بتوانید از رنگ ها در کسب و کار و ایجاد برند خود استفاده کنید و یک یا چند رنگ را به عنوان رنگ شاخص خود انتخاب کنید، آن مسیر را با موفقیت طی کرده اید.

بنابراین برای داشتن هویت بصری مناسب باید به رنگ ها توجه کرد و از رنگ های مختلف در محیط کار، لباس کارمندان، تبلیغات آنلاین و تبلیغات محیطی و همچنین رنگ آمیزی لوگو بر اساس هدف و کارکرد برند استفاده کرد.

4. امضای برند

امضای برند

ممکن است اصطلاح “علامت تجاری” را به میزان کمتری شنیده باشید. باید بگویم که همراهی و هماهنگی لوگو، لوگو و شعار برند را امضای برند می نامند.

حتما در winon بخوانید :  وکتور

اگر تایپوگرافی جذاب و خاصی برای برند خود ایجاد کنید که از فونت های معمولی استفاده نمی کند، می تواند به شما در ایجاد علاقه بصری، خوانایی، برانگیختن احساسات و ایجاد فردیت برای هویت برند در طول زمان کمک کند.

در واقع، هر چه هماهنگی بین این عناصر بیشتر باشد، امضای برند قوی‌تر می‌شود.

5. بافت برند

بافت برند

سایر عناصر هویت بصری باید به تصویر یا بافت برند مربوط باشد. این عنصر شامل هماهنگی و تم های خاص در کیت های اداری، پوشش کارکنان، بسته بندی محصول، سبک طراحی و غیره است.

اهمیت این عنصر زمانی مشخص می شود که خریداران با دیدن شکل یا سبک طراحی و بسته بندی محصول ناخودآگاه برند مورد نظر را به یاد بیاورند. این شامل برخی از اشکال تبلیغات غیر مستقیم نیز می شود.

6. شخصیت برند

شخصیت برند

یک عنصر جالب و حتی خاطره انگیز در ایجاد هویت بصری، فردیت برند است. شخصیت برند که به عنوان طلسم نیز شناخته می شود، یک شخصیت خاص است، مانند یک شخص، حیوان یا موجودی افسانه ای.

این شخصیت ها را می توان در عناصر هویت بصری ترکیب کرد. نمونه ساده آن محصولات چیتوس است که به شخصیت میمونی معروف هستند!

7. تایپوگرافی

تایپوگرافی

آنچه مهم است این است که شما چه می خواهید بگویید، اما مهم تر این است که چگونه آن را بیان می کنید.

گاهی اوقات انتخاب فونت مناسب، نام برند شما را در ذهن مخاطبان شما حفظ می کند.

فونتی که برای نوشتن نام برند انتخاب می‌کنید، لحن و صدای برند شما را منعکس می‌کند و تأثیر زیادی بر مخاطبان شما دارد، بنابراین به راحتی از این گزینه نگذرید.

فونت های فارسی و انگلیسی زیادی برای نوشتن نام برند وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و برند خود را براق کنید.

8. عناصر بصری برند

عناصر بصری برند

اثر یک تصویر می تواند بیش از هزاران کلمه باشد و اگر این تصویر با سایر عناصر استراتژی برند ترکیب شود، می تواند تأثیر شگفت انگیزی داشته باشد.

نمونه های زیادی از تصاویر ارسال شده توسط برندها وجود دارد، کافی است به اینستاگرام بروید و برند مورد علاقه خود را پیدا کنید.

برندها می دانند که با انتشار تصاویر افراد دیگر، خود را به جای آن افراد قرار می دهند و دوست دارند بازتاب آنها را در برندهایی که از آنها لذت می برند ببینند.

خدمات طراحی هویت بصری

خدمات طراحی هویت بصری

هویت بصری برند واقعاً; اصلی ترین و مهمترین چیز این خواهد بود که برند خود را از سایر رقبا متمایز کنید.

بنابراین اگر شما نیز قصد دارید به صورت حرفه ای وارد دنیای رقابت شوید؛ پیش نیاز شما ارائه یک تصویر متمایز با عملکرد واضح است.

در عین حال وینون با داشتن سابقه طولانی در توسعه هویت سازمانی برند، امروز آماده همکاری با شما است.

برای دریافت نکات و اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی طراحی هویت بصری برند؛ با ما تماس بگیرید.

می توانید نمونه کارهای بیشتری را از ما ببینید.

شرکت وینون

طراحی هویت بصری همانطور که گفته شد، نیاز به تحقیق در مورد برند و محصول نیز بخش عمده ای از طراحی گرافیکی است.

تیم وینون فونت مناسبی را برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان با توجه به اهداف برند سازمانی شما فراهم می کند.

حتما در winon بخوانید :  رنگ

هدف اکثر شرکت ها توسعه برند و برندسازی است. یکی از مواردی که در برندسازی مورد توجه قرار می گیرد لحن و تایپوگرافی منحصر به فرد است که در صورت انتخاب صحیح به راحتی در ذهن مخاطب باقی می ماند.

همچنین باید توجه داشت که یکی از اصول در برندسازی یکپارچگی است. لحن و فونت و همچنین رنگ‌های مورد استفاده در کسب‌وکار شما در تمامی کانال‌های توزیع مانند شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و بخش‌های فروش سنتی ادغام شده‌اند.

بنابراین توصیه می شود پس از انتخاب رنگ، طرح لوگو و تایپوگرافی از تمامی این عناصر به صورت یکسان در کانال های توزیع خود استفاده کنید.

تعرفه طراحی هویت بصری

اگر در اینترنت تعرفه طراحی هویت بصری را جستجو کنید با قیمت های متفاوتی مواجه خواهید شد. این کاملا طبیعی است.

هویت بصری روح کسب و کار را می بخشد و منبع خون کسب و کار است. چرا کسب و کار را برای چنین قیمتی به خطر می اندازید؟

نمی گویم کل بودجه سالانه را برای این بخش تنظیم کنید، اما تا آنجا که ممکن است صرفه جویی نکنید. بگذارید کار به بهترین شکل و با کیفیت عالی انجام شود تا تمام عمر از آن لذت ببرید.

سوالات متداول

در ادامه به بررسی سوالات متداول و راجی شما کاربران عزیز در حوزه طراحی های هویت بصری می پردازیم.

تاثیر هویت بصری بر فرآیند برندینگ چگونه است؟

تاثیر هویت بصری بر فرایند برندینگ

برای موفقیت و بهره مندی از مزایای برندسازی، ابتدا باید به خوبی از مشکلات و نیازهای مشتریان خود آگاه باشید.

یک سازمان تنها در صورتی می تواند از برندسازی به خوبی استفاده کند که هویت برند را بر اساس مخاطبان خود توسعه دهد.

بنابراین در پاسخ به این سوال که مهمترین اصل در توسعه هویت بصری یک سازمان چیست، باید گفت که باید آن را با در نظر گرفتن طرز تفکر و نیازهای مخاطبان خود طراحی کنیم.

قیمت هویت بصری چیست؟

سرعت هویت بصری به قیمت هر عنصر مورد نیاز برای ایجاد هویت بصری بستگی دارد. برای تخمین تقریبی قیمت یک هویت بصری، باید بدانید که هدف شما از ایجاد آن هویت بصری چیست و چه مواردی را باید طراحی کنید تا فردیت برند خود را ایجاد کنید.

به عنوان مثال، آیا تنها با طراحی لوگو و کارت ویزیت می خواهید هویت برند خود را ایجاد کنید یا نیاز به طراحی لباس شرکتی نیز دارید؟

افزایش یا کاهش عناصر هویت بصری بر ارزش هویت بصری تأثیر می گذارد. برای اطلاع بیشتر از قیمت طراحی هویت بصری برند با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا مشاوران سایت شما را در سفارش هویت بصری راهنمایی کنند.

اهمیت ساخت هویت بصری برای یک کسب و کار چیست؟

همانطور که مشاهده کردید، طراحی هویت بصری یکی از ارکان اصلی ساخت برند است.

دلیل این اهمیت این است که کسب و کارها در دنیای پر رقابت امروزی به سرعت در حال پیشی گرفتن از یکدیگر هستند.

بنابراین شما قطعا به یک ابزار قدرتمند نیاز دارید که شما را از رقبا متمایز کند.

برای دستیابی به این تمایز، قرار نیست خدمات بسیار غیرمعمول یا منحصر به فردی ارائه دهید تا دیگران شما را به یاد آورند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.