ساخت موشن گرافیک

موشن گرافیک به شما کمک می کند تا تاریخچه کسب و کار خود را با قاب دوربین متحرک و افکت های مختلف به مخاطبان ارائه دهید!

در واقع ساخت موشن گرافیک روشی عالی برای معرفی برندتان به مخاطبان شما در یک ویدیوی کوتاه است.

برای استفاده از این روش تبلیغاتی ابتدا باید سبک تبلیغاتی خود را در نظر بگیرید، زیرا این مدل از ویدئو انواع مختلفی دارد.

از استاپ موشن تا لوگو موشن، آیکون های انیمیشن، هدر، گیف و آیکون های متحرک … همه اینها زیرمجموعه ای از موشن گرافیک ها هستند که می توانند برای ارائه کسب و کار یا تم شما بسیار مفید باشند!

در این سبک ها از افکت های انیمیشنی جذاب، شخصیت های فانتزی یا رسمی، سکانس های انیمیشن و … استفاده می شود و هر چه کیفیت بالاتر باشد، بازخورد بهتری از مخاطب خواهد داشت.

بنابراین وقتی از این مدل ویدیویی استفاده می کنید، تیر شما در تاریکی به وسط هدف برخورد می کند!

زیرا با استفاده از آن، یک شی را به گونه ای بیان می کنید که یک تصویر ثابت هرگز نمی تواند بیان کند!

ساخت موشن گرافیک

موشن گرافیک چیست؟

کلمه Motion Graphics یا موشن گرافیک یا گرافیک متحرک به علم ترکیب حرکت و صدا در رسانه اطلاق می شود. موشن گرافیک یکی از پرکاربردترین تکنیک های تبلیغات است.

در اصل گرافیک متحرک استفاده از عناصر گرافیکی برای توضیح و اطلاع رسانی یک هدف یا پیام خاص است که گاهی به صورت گرافیکی کامل و گاهی در ترکیب با تصویربرداری رئال انجام می شود.

تکنیک گرافیک انیمیشن کاربردهای زیادی در رسانه و ساخت تیزر دارد. از جمله طراحی جدیدترین عناوین فیلم، توسعه هویت سازمانی برای تمامی شرکت ها و بنگاه ها، تولید ووله های تبلیغاتی، ساخت جشنواره ها و فستیوال ها و … .

انواع سبک های موشن گرافیک

سبک های مختلف موشن گرافیک عبارتند از:

شناخته شده‌ترین سبک‌های موشن گرافیک عبارتند از:

در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک می پردازیم.

1. موشن گرافیک

موشن گرافیک

اگرچه اصطلاح موشن گرافیک برای تمام گرافیک های متحرک، از جمله تصاویر و ویدئوها، استفاده می شود، اما اختصاصا در موشن گرافیک جای تصاویر واقعی، از وکتورها یا تصاویری استفاده می کنیم که با استفاده از نرم افزارهایی مانند Illustrator طراحی و متحرک می شوند.

همانطور که قبلا ذکر شد، این انیمیشن ها فیلمنامه خاصی دارند و پیام کلی توسط گوینده در تصاویر منتقل می شود.

2. لوگو موشن

لوگو موشن

لوگو موشن یا Logo Motion به برندسازی شما (جذابیت، رسمی بودن و حرفه ای بودن شرکت شما) کمک می کند و تا حدودی همان عملکردی را انجام می دهد که “لوگو” شرکت شما برای شما به ارمغان می آورد.

لوگوموشن همچنین می تواند منجر به نوعی بقای برند در ذهن مخاطبان و همچنین معرفی شرکت به افرادی شود که به تازگی شما را ملاقات کرده اند.

لوگو موشن” تنها یکی از انواع موشن گرافیک در این مقاله است.

نکات مهم در مورد لوگو موشن:

  • لوگو موشن ها یا لوگوهای متحرک را می توان در اشکال ساده دو بعدی (مسطح) یا سه بعدی ساخت.
  • سبک حرکت لوگو گاهی بر اساس جذابیت شخصی و نظر کارفرما و گاهی بر اساس موضوع کار او (که ممکن است در زمینه پوشاک، غذا و … باشد) انتخاب می شود.

3. ویدیو موشن

ویدیو موشن

منظور از ویدیو موشن ترکیبی از “ویدئو” یا “فیلم ضبط شده واقعی” با برخی عناصر “انیمیشن” یا “گرافیک انیمیشن” است.

این سبک موشن گرافیک ما برای تبلیغات یا حتی فیلم های آموزشی مناسب است.

به عنوان مثال، یک ویدیوی تبلیغاتی ممکن است به گونه‌ای باشد که بازیگر توصیفی از شرکت یا محصول به دوربین بدهد و در عین حال عناصر گرافیکی یا جلوه‌های ویژه برای درک یا جذابیت بیشتر روی بخشی از تصویر اعمال شود.

ویدیو موشن آموزشی ممکن است این ویژگی را داشته باشد، اما هدف آن آموزش است.

حالا نیازی به حضور بازیگر جلوی دوربین نیست و می توان یک دست واقعی را می توان با عناصر کارتونی ترکیب کرد.

4. اینفو موشن

اینفو موشن

قبل از توضیح جنبش اطلاعات، باید در مورد اینفوگرافیک صحبت کنیم. اینفوگرافیک به معنای اطلاعاتی است که در قالب تصاویر گرافیکی در کنار هم برای معرفی یا شناسایی یک شی مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال، اینفوگرافیک بیماری کووید 19 اطلاعات مفید و مختصری را در قالب یک نمای گرافیکی به بیننده منتقل می کند.

همین تکنیک ها در اینفو موشن در قالب تصویر و حرکت برای انتقال محتوای مورد نظر استفاده می کند. یعنی اطلاعات به جای تصاویر ثابت به صورت گرافیک متحرک و صدا بیان می شود.

5. انیمیشن

انیمیشن

همیشه بحث بر سر اینکه آیا انیمیشن بخشی از موشن گرافیک است یا خیر وجود داشته است. در واقع، موشن گرافیک، همانطور که می دانیم، ساختار ساده تری نسبت به انیمیشن دارد.

انیمیشن اگرچه از گرافیک یا تصاویر متحرک استفاده می کند، اما به طور کلی دارای داستان، درام و روایت خاص و همچنین شخصیت های افراد و حیوانات است.

به طور کلی شباهت های زیادی بین موشن گرافیک و انیمیشن وجود دارد و تفاوت های زیادی بین آنها وجود دارد!

به طور کلی می توان گفت که اساس انیمیشن بر اساس تصاویر متحرک است، اگرچه لزوماً برای انتقال پیام خاصی لازم نیست انجام شود و جذابیت داستان و سرگرمی بیشتر را در نظر می گیرد.

همچنین، در پیام، انیمیشن و محتوا توسط یک داستان بیان می‌شود، در حالی که موشن گرافیک ها، داستان سرایی کمتری دارند، انتقال پیام بیشتر به تصاویر، افکت‌ها و رنگ‌ها وابسته است.

آموزش رایگان ساخت موشن گرافیک

اگر می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید و محتوای محبوب ایجاد کنید، قطعا به ویدیوهای زیادی نیاز خواهید داشت.

موشن گرافیک راهی برای ساخت محتوای ویدیویی با کیفیت بالا است.

در این قسمت به آموزش ساخت موشن گرافیک و نحوه یادگیری آن می پردازیم.

چگونه موشن گرافیک بسازیم؟

چگونه موشن گرافیک بسازیم

طراحان موشن گرافیک زمان زیادی را صرف خلق آثار خود می کنند.

ساخت موشن گرافیک طی شش مرحله‌ ی اصلی فیلمنامه نویسی، استوری بورد، دوبله، طراحی گرافیک، چیدمان اولیه و چیدمان نهایی انجام می شود.

روند ساخت موشن گرافیک در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

1. نوشتن متن فیلم نامه

نوشتن فیلم نامه

قبل از شروع نوشتن، باید به چند سوال کلیدی فکر کنید. پاسخ به این سوالات نتیجه ویدیوی شما را با موشن گرافیک مشخص می کند.

  • شخصیت های مخاطب شما در این ویدیو چه کسانی هستند؟
  • چه نوع واکنش های احساسی را می خواهید از این مخاطب دریافت کنید؟
  • از مخاطب خود چه می خواهید؟

هنگامی که پاسخ های مشخصی برای این سؤالات یافتید، می توانید شروع به نوشتن کنید. با این حال، چیزهایی وجود دارد که باید بدانید.

مدت زمان ویدیوی موشن گرافیک از نظر طراحی کوتاه است، زیرا حداکثر تعامل را ارائه می دهد. در نتیجه، باید اسکریپت یا فیلم نامه خود را کوتاه اما زیبا کنید.

قبل از ورود به بخش طراحی، مطمئن شوید که بازخورد مستمری از همکاران و مشتریان خود دریافت می کنید.

این مهم ترین لحظه ما برای مرحله فیلمنامه است، زیرا اگر نیاز به عقب نشینی و شروع از مرحله اول داشته باشید، زمان زیادی را تلف می کنید.

2. استوری برد خود را بکشید

استوری برد خود را بکشید

باز هم، این مرحله یک جلسه طوفان فکری خوبی را با تیم های طراحی و تولید شما فراهم می کند. ما شما را تشویق می کنیم که یک طرح استوری بورد روی تخته بکشید تا بتوانید آن را با ایده های جدید ویرایش کنید.

استوری بورد خوب به مهارت های هنری و توانایی تجسم دقیق محصول نهایی نیاز دارد.

هنگامی که استوری بورد شما از تخته به کاغذ منتقل شد و تکمیل شد، نوبت به طراحی می رسد.

از استوری بورد در طراحی استفاده کنید

در مرحله طراحی، گرافیکی که ویدیوی شما را تشکیل می دهد ساخته می شود. آنچه اینجا مهم است سبک و رنگ آن است. همه چیز باید به هدف، هویت و شخصیت برند شما منجر شود.

مهمتر از همه، هر چیزی که در اینجا ترسیم می کنید، در انیمیشن نهایی استفاده می شود.

پس مراقب باشید، این کار را درست انجام دهید تا زمان را تلف نکنید. علاوه بر استوری‌برد، تیم تولید شما برای کار روی انیمیشن به یادداشت‌های بصری نیاز دارد.

3. دوبلاژ

دوبلاژ

یکی از مهم ترین مواردی که طراحان باید در هنگام ترسیم استوری برد خود به آن توجه کنند، استفاده از صداهای مناسب برای خواندن فیلمنامه و ایفای نقش در ویدیوی موشن گرافیک است.

برای این منظور می توانید از سایت هایی مانند Voices.com استفاده کنید. طراحان باید در انتخاب دوبلورهای مناسب به محتوای اثر، داستان و مخاطبان آن توجه ویژه ای داشته باشند.

4. گرافیک

کار گرافیک در موشن گرافیک

این مرحله مکان ثابتی در فرآیند ساخت موشن گرافیک ندارد. طراحان باید دائماً قاب ها و سبک هایی را ایجاد کنند که با محتوای کارشان مطابقت داشته باشد. این به تولیدکنندگان یک دید کلی از محصول نهایی می دهد.

برای تسهیل این فرآیند، طراح می تواند تصاویر ایجاد شده را به ترتیب نامگذاری کند. این باعث قرارگیری منظم تصاویر در نرم افزار افتر افکت (After Effects) می شود.

پیشنهاد می کنیم برای کاهش حجم و جلوگیری از وزن نرم افزار، تصاویر را به دو قسمت تقسیم کنید. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.

5. طرح اولیه گرافیک متحرک

طراح قبل از انجام کار رسمی نیاز به فایل صوتی دارد. این مورد بسیار حائز اهمیت است و به او اجازه می دهد تا قسمت های مختلف ویدیوی موشن گرافیک را شناسایی کند.

سپس با انتقال فایل های خود به نرم افزارهای طراحی مانند After Effects، طراح می تواند صدا و تصاویر را هماهنگ کند.

پس از تطبیق صدا و تصویر، نوبت به طراحی اصلی موشن گرافیک می رسد. این مرحله اساساً شامل هماهنگی بخش‌های مختلف گرافیک انیمیشن و ایجاد طرح کلی محصول نهایی است.

6. طرح نهایی گرافیک متحرک

قبل از این مرحله طراح باید فایل های صوتی مربوط به دوبله و موسیقی را تهیه کند. مهمترین اصل در چیدمان نهایی، توجه به جزئیات است.

این مرحله را می توان به سه بخش تقسیم کرد: اضافه کردن موسیقی نهایی، انیمیشن اضافی و جلوه های صوتی.

اکثر طراحان از وب سایت هایی مانند Audioblocks.com برای یافتن جلوه های صوتی برای کار خود استفاده می کنند. منابع دیگر عبارتند از Motion Sound.

هر موشن گرافیک باید پیامی داشته باشد. در چیدمان نهایی، طراحان بهترین راه را برای انتقال معنای این داستان ها و پیام ها و ایجاد هماهنگی بین آنها پیدا می کنند.

ساخت موشن گرافیک حرفه ای

ساخت موشن گرافیک حرفه ای

شما می توانید بهترین و زیباترین موشن گرافیک ها را برای برند خود بسازید!

تمام افکت‌ها و کاراکترهای فوق‌ العاده، عناصر متحرک دو بعدی یا سه بعدی، رنگ‌ ها یا فونت‌ های متن در تمام سکانس‌ ها به صورت حرفه‌ ای طراحی شده‌ اند.

با طراحان تیم لوگووین بدون شک، ویدیوی شما به یکی از شگفت انگیزترین موشن گرافیک ها تبدیل خواهد شد.

فقط یک بار از تیم حرفه ای لوگووین استفاده کنید!

تیم حرفه ای لوگووین با ثبت حرفه ای ترین نمونه کارهای ساخت موشن گرافیک، همیشه در خدمت برند شماست.

سوالات متداول

قیمت ساخت موشن گرافیک در لوگووین چقدر است؟

قیمت ها و تعرفه های لوگووین با توجه به طراحی و مدت زمان ویدیو مورد نظر تعیین می شود و برای برآورد دقیق هزینه تولید تیزر با موشن گرافیک باید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برخی از شرکت ها ممکن است با ارائه قیمت های بالا یا پایین شما را گمراه کنند. لازم به ذکر است که قیمت پایین در موشن گرافیک ساخته شده معمولا به دلیل استفاده از طرح ها و افکت های آماده و بی کیفیت است.

قیمت های لوگووین به لطف کار گروهی که منجر به محصولات با کیفیت می شود، ارائه می شود.

پروسه ساخت موشن گرافیک در لوگووین چگونه است؟

ما در لوگووین از طرح های آماده استفاده نمی کنیم و این مزیت لوگووین دو نتیجه برای شما دارد:

  • طراحی شما کاملا منحصر به فرد خواهد بود.
  • طراحی و ساخت اختصاصی باعث افزایش زمان و هزینه پروژه می شود.

مراحل ساخت موشن گرافیک در لوگووین:

  1. در یک پروژه موشن گرافیک، نویسنده ابتدا فیلمنامه ای را برای ارسال پیام تیزر آماده می کند.
  2. پس از تایید کارفرما، فیلمنامه توسط گوینده در استودیو خوانده می شود.
  3. پس از تایید صدای گوینده، عناصر گرافیکی تولید می شود.
  4. پس از اتمام کار به مشتری تحویل داده می شود.

موشن گرافیک برای چه کسب و کار هایی مناسب است؟

ساخت موشن گرافیک برای ارائه هر نوع محصول یا خدماتی مناسب است. اکثر شرکت ها و سازمان ها از موشن گرافیک برای توضیحات آماری مخاطبان استفاده می کنند. زیرا با توجه به جذابیت این نوع ویدیو ها در زمان کوتاه می توانید پیام های بیشتری را به مخاطبان بدهید.

البته برای ساخت و تولید ویدیو های موشن گرافیک می توانید با کارشناسان لوگووین صحبت کنید و با مشاوره رایگان سبک موشن گرافیک متناسب با کسب و کار را انتخاب کنید.

بهترین مدت زمان برای ویدیوی موشن گرافیک چقدر است؟

بهترین زمان موشن گرافیک برای بهترین بازدهی یک دقیقه است؛ زیرا اکثر مخاطبان شما از ادامه کلیپ خسته می شوند.

یک مزیت خوب آن این است که می توانید از آن در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.