تبلیغات آنلاین که به عنوان تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات اینترنتی نیز شناخته می شود، یک استراتژی بازاریابی است که از اینترنت به عنوان کانالی برای ارسال پیام های تبلیغاتی به مصرف کنندگان استفاده می کند. 8 نوع اصلی تبلیغات آنلاین عبارتند از: تبلیغات فهرست محصول، تبلیغات نمایشی، تبلیغات پلت فرم سمت تقاضا، تبلیغات وابسته، تبلیغات بومی، تبلیغات رسانه های اجتماعی، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات ایمیل.
در حالی که تبلیغات آنلاین یک راه بسیار مقرون به صرفه برای جذب مشتریان به سایت شما است، اگر تازه شروع کرده اید، می توانید تحت فشار بیش از حد گزینه ها قرار بگیرید. به همین دلیل است که ما تصمیم گرفته ایم در این مقاله هر نوع تبلیغاتی را – از نحوه عملکرد آنها گرفته تا مزیت های منحصر به فردشان – تجزیه و تحلیل کنیم. در ادامه بخوانید تا بفهمید چه نوع تبلیغات آنلاین برای کسب و کار شما مناسب است.
تبلیغات آنلاین که به آن تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجیتال نیز می گویند، به تبلیغاتی اطلاق می شود که در وب سایت ها یا در ایمیل ها ظاهر می شوند.
برخلاف تبلیغات آنالوگ، انواع تبلیغات اینترنتی به شما این امکان را می دهد که یک جمعیت شناسی خاص مانند یک نسل خاص، جنسیت، منطقه جغرافیایی یا هدف گذاری پایه بر اساس داده های تاریخی مانند فعالیت های گذشته را هدف قرار دهید. تبلیغات آنلاین نیز تعاملی هستند، به این معنی که کاربر می تواند از طریق اقداماتی مانند کلیک کردن و بازدید از سایت شما به یک تبلیغ پاسخ دهد.
یکی دیگر از ویژگی های تبلیغات آنلاین این است که می توانید به راحتی معیارها را ردیابی کنید و اثربخشی هر کمپین تبلیغاتی را تعیین کنید. با استفاده از این انبوه داده ها، می توانید هر بار نتایج را عمیقاً تجزیه و تحلیل کنید و زمینه های بالقوه برای بهبود را شناسایی کنید تا به طور مداوم تبلیغات خود را بهینه کنید. و اگرچه این یک پیشرفت اخیر است، بهینه سازی از طریق یادگیری ماشینی هوش مصنوعی نیز این روزها امکان پذیر است و می توانید یک تبلیغ را برای انتخاب خودکار تصاویر و تولید کپی با دقت چشمگیر برنامه ریزی کنید.