تبلیغات

تبلیغات چیست؟

تبلیغات راهی تضمین شده برای انتقال پیام به مخاطب است. ایجاد تبلیغات جذاب و صرف هزینه کافی می تواند کاربران زیادی را جذب کند.

تبلیغات می تواند تأثیر فوری بر تجارت داشته باشد.

این تأثیر را می توان در بهبود کسب و کار یا افزایش آگاهی از برند در بین معیارهای مختلف مشاهده کرد.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات یک تاکتیک بازاریابی موثر و کارآمد برای تبلیغ یک محصول است. به طور خلاصه، اگر بخواهیم تبلیغات را تعریف کنیم، تبلیغات به معنای رساندن پیام به یک گروه خاص از طریق حساب های رسانه ای پرمخاطب است.

بازار هدف در تبلیغات

بازار هدف در تبلیغات

ایجاد بازار هدف تبلیغات اولین مرحله مهم در هر کمپین تبلیغاتی است، قبل از شروع، باید بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند.

به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما جوان هستند، از رسانه های تبلیغاتی بسیار ضعیف استفاده می شود و قطعا بهترین انتخاب اینستاگرام یا سایت های محبوب است.

تعریف بازار هدف شامل ایجاد مشخصات جمعیت شناختی مشتری بالقوه با در نظر گرفتن معیارهایی مانند سن، جنسیت، وضعیت تاهل، سبک زندگی، عادات خرید و غیره است.

تبلیغات ( به لاتین : advertising )، روش‌ها و شیوه‌هایی که برای جلب توجه کالاها، خدمات، نظرات یا دلایل مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مردم را متقاعد کند که به شیوه‌ای خاص به آنچه تبلیغ می‌شود پاسخ دهند.

ارتباط بین تبلیغات و بازاریابی

ارتباط تبلیغات و بازاریابی

اگر تمام فعالیت های بازاریابی را در حضور یک درخت خلاصه کنیم، آنگاه هر یک از اندام های این درخت که یکی از وظایف حیاتی (ارگانیک) خود را انجام می دهد، با یکی از فعالیت های بازاریابی مطابقت دارد.

حتما در winon بخوانید :  برنامه نویسی

با توجه به این:

ریشه ها: عملیات تحقیقات بازار و تغذیه اطلاعات

دسته بندی ها: تعریف کالا، قیمت، توزیع و تبلیغات

میوه: فروش، سود، سهم بازار، رضایت مشتری، ارزش افزوده، بازگشت سرمایه و غیره. بنابراین تبلیغات یکی از چهار رکن اصلی فعالیت های بازاریابی و موفقیت هر کسب و کاری در هماهنگی، تعامل و یکپارچه سازی راه حل های مرتبط با کالا (خدمات)، قیمت گذاری، توزیع و تبلیغات است.

تاریخچه مختصری از تبلیغات

تاریخچه مختصری از تبلیغات

تبلیغات همیشه از گذشته تا به امروز با مردم بوده است، اگرچه ممکن است مردم آن را ندانند، قبل از انقلاب گوتنبرگ و اختراع و تکمیل ماشین چاپ سه دوره تاریخی وجود داشت که به اختصار به آنها پرداختیم.

دور اول

عصر علائم تجاری فرا رسیده است. پیش از این صنعتگران از نشانه ها و فرم های خاص خود برای آثار هنری استفاده می کردند به طوری که شهرت آنها دست به دست هم می داد و خریداران در هنگام خرید به علائم تجاری توجه می کردند.

دوره دوم

یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی استفاده از تابلوها و تبلیغات روی دیوارها بود.

دوره سوم

پیش از این، به ویژه در یونان، دلالان به کار اطلاعاتی مشغول بودند. اخبار مهم و رویدادهای مردمی را منتشر می کردند و بابت آن پول می گرفتند. تمام اروپا از این صنعت آسیب دیده است

با ظهور مطبوعات در قرن هفدهم، تبلیغات برای آموزش سوادآموزی به روشی جدید شروع به رونق کرد، با گسترش چاپخانه، تعداد روزنامه ها و مجلات افزایش یافت و اولین روزنامه در ایالات متحده آمریکا منتشر شد.

بولتن بوستون در سال 1690 منتشر شد. در سال 1914، نزدیک به 15000 روزنامه و مجله در کشور منتشر شد.

حتما در winon بخوانید :  ایده

ظهور رادیو و تلویزیون در تبلیغات

ظهور رادیو و تلویزیون

در واقع، همان کاری را کرد که ساقی‌های قدیمی برای آگاه کردن افراد بی‌سواد که نمی‌توانستند در مورد آگهی‌ها بخوانند، انجام می‌داد و دیگر نیازی به داشتن سواد برای علاقه‌مندان به محصولات نبود تا فواید آن را بدانند.

رادیو در بسیاری از کشورها نقش مهم تری در تبلیغات و ارتباطات نسبت به روزنامه ها و مجلات داشته است.

ظهور تلویزیون اهمیت تبلیغات را در رادیو و مهمتر از آن در روزنامه ها و مجلات کاهش داد، اما با تلویزیون نه تنها می شد تبلیغات را شنید، بلکه همه ویژگی ها و ویژگی های آن را نیز دید.

کلید تبلیغات موفق این است که رفتار مصرف کننده خود را بشناسید.

کلید تبلیغات موفق این است که رفتار مصرف کننده خود را بشناسید

فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی مدرن و استاد دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده، هدف از تبلیغات را تأثیر بر جعبه سیاه مصرف کنندگان توصیف می کند.

وی معتقد است زمانی که رفتار مصرف کننده به درستی شناسایی شود، می توان فهمید که او چگونه انتخاب، خرید، کسب ایده یا محصول و … را انجام می دهد. از این طریق با تولید و ارائه محصول یا خدمات مرتبط، نیازها و خواسته های مصرف کننده برآورده می شود.

آیا می خواهید آگاهی از برند را در ذهن مخاطبان خود ایجاد کنید؟

آیا می خواهید آگاهی از برند را در ذهن مخاطبان خود ایجاد کنید؟

آگاهی از برند یکی از رایج ترین اهداف تبلیغاتی است. به عنوان مثال، اگر شما یک برند لباس دارید و می خواهید مشتری جذب کنید، مردم ابتدا باید برند شما را بشناسند.

آژانس های تبلیغاتی از تکنیک ها و اصولی استفاده می کنند تا برند شما را در ذهن مشتریان آینده قرار دهند.

حتما در winon بخوانید :  رنگ

می‌توانید از Google Ads برای انتشار پیام و نام تجاری خود برای دستیابی به مخاطبان بیشتری استفاده کنید.

آیا می خواهید ترافیک برند خود را افزایش دهید؟

آیا می خواهید ترافیک برند خود را افزایش دهید؟

یکی از رایج ترین اهداف تبلیغاتی افزایش ترافیک ارگانیک است. به طور معمول، یک برند باید به طور مداوم بر بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی محتوا تمرکز کند.

اگر می خواهید ترافیک بیشتری از طریق تبلیغات داشته باشید، باید بر روی کلیک ها و نرخ کلیک (CTR) تمرکز کنید. هرچه کلیک بیشتر باشد، سایت شما ترافیک بیشتری دریافت خواهد کرد.

بهبود CTR تبلیغاتی

بهبود CTR

با استفاده از (keywordtool.io) می توانید عملکرد کلمات کلیدی خود را کنترل کنید و با حذف یا جایگزینی مواردی که بازگشت سرمایه خوبی ندارند، ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

از ابزارهای Google Ads برای بررسی مشکلاتی که مشتری شما به دنبال آن هستند استفاده کنید. این یک ترفند خوب برای تبلیغ شرکت شما است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.